Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nj, kde by dnes výpočetní technika byla bez přínosu vědců ze Sovětského Svazu.

0 0
možnosti

:-) Je tam zmínka o V.Bushovi (Američan) a ten to v podstatě celé postavil na nohy.

0 0
možnosti

G44e64o13r47g92e 30H55o17l82y

21. 6. 2017 16:28

Zajimave a poucne...a je zajimave si vsimnout kam se computers dostaly za tech 60-70 let.

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_computing

https://en.wikipedia.org/wiki/Atanasoff%E2%80%93Berry_computer

http://www4.ncsu.edu/~belail/The_Introduction_of_Electronic_Computing/Atanasoff-Berry_Computer.html

A jedna perlicka nakonec, syn zde v zakladni skole chodil do "gifted program" a jako topic pro jednu prednasku si vybral prave historii pocitacu, tak jsem mu v knihovnach nasel spoustu knih, samosebou jsem si je i prolistoval a rychle precetl (ja ctu celou stranku najednou) a pamatuji si, ze v jedne se psalo, ze jeden ten prukopnik (uz jsem zapomnel jeho jmeno) si napsal nejakou tu prvni idea na tacek co mel pod pivem...syn to popsal ve sve lekci...pak po lekci dal maly quiz a jedna z otazek byla prave o tom tacku pod pivem a vsichni zaci to spravne odpovedeli.

2 0
možnosti

pěkné :) dík, s tím táckem tomu věřím neb vidím své kamarády, jak je něco napadne a už počítají na tácek:)

jinak o historii kybernetiky a robotiky jsem dost psala ve své první knížce, jsem přemýšlela jestli to sem dát, ale pak jsem si řekla, že je to moc dlouhý :)

0 0
možnosti

Ja zdedil po tatovi takovy ten, rikalo se tomu kalkulator. umelo to hlavne scitat a odcitat. bylo tam 10? nebo vice sloupcu cisilek s drkama vedle a prevod dekady se provadel tak, ze se dole pal tim stickem presouplo do vedlejsiho policka. Skoda, ze ho dnes ma nejaky soudruh z byvaleho narodniho vyboru.

1 0
možnosti

jojo myslím, že vím co to bylo, měla jsem možnost vidět na živo v jedné účtárně, jako exponát samozřejmě :))

0 0
možnosti
Foto

Moc hezké. Já v roce 1965 začínal na počítači ZUSE 22 v ČSAV. Legendární storj.

1 0
možnosti

děkuju :), tak to závidím, zrovna jsem kamarádovi na soc. sítích psala, že můj sen by bylo vidět všechny ty první počítače a zkusit jak se na nich dělalo ☺

0 0
možnosti

R^ Vynikající.

Jen pro čtenáře, mechanický diferenciální analyzátor se skládal z několika hřídelek o průměru cca 10mm a jejich otočením do různých požadovaných poloh každé z nich (to jsou ty nezávislé proměnné) se skrze soukolí ozubených koleček odčítalo či přičítalo (diferenciální převod). Kdo má problém pochopit kvantové počítače, právě na tomto je pochopí (princip je v podstatě stejný) - dá se v tom dohledat paralelizace (superpozice) a jakási provázanost hodnot (entanglement). Proto kvantové počítače spadají do analogových, přičemž za hřídelky a ozubená kolečka skutečně suplují kvantové vlastnosti. Výhodou nad nevýhodami analogových strojů je, že v jednom kroku se výsledek projeví okamžitě (zjednodušeno). Proto lze analogové počítače efektivně využívat jen v rámci speciálních matematických operací.

2 0
možnosti

zdravím Vás, vždy je radost vás tady vidět a i podiskutovat. Supr doplnění :) děkuju ☺ kvantový počítač je taková má libůstka :) jsem o něm dost psala do odborných časopisů, tedy není to můj obor, jsem musela nastudovat a chodit i na konzultace, můj obor je robotika .. asi opráším materiály a něco o kvantovém počítači sem dám - pro vás ☺

přeju hezký den

1 0
možnosti

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS